woensdag 21 november 2012

pillow talk & uitleg hotelsluiting

I made my friends son a pillow for his new army room. Since I personally think the army colours are a bit gloomy for a 6 year old I added some bright orange to brighten things up. They ended up pretty neat if I may say so myself. 

Ik maakte voor de zoon van mijn vriendin, tevens vriendje van mijn zoon kussens voor zijn nieuwe "leger" kamer. Ik vond een lapje op lapjesmarkt, maar vond het zelf een beetje depressieve kleuren voor een jongetje van 6, dus ik heb er wat knal oranje paspel tussen gezet en met strijk velours op het ene kussen zijn naam en het andere kussen een ster gemaakt. Zo zie je maar; 5 euro voor een lapje, wat paspel (meestal rond de euro een meter), strijksvelours, 2 ikea kussentjes en je bent al goed in de sferen van het thema!

Ik sloot hem met een hotelsluiting. Dat is een mooie naam voor 2 overlappende delen aan de achter kant. Een hele simpele manier waardoor je de hoes toch makkelijk kan wisselen of wassen. Hoe doe je dat? Nou ja ik maakte geen foto's, maar ik kan het in woorden misschien wel uitleggen.



Uitleg kussen hoes met hotel sluiting


  • Stel je kussen is 50 bij 50 (als je andere afmetingen hebt blijft het principe hetzelfde)
  • Dan knip je 1 lap 50 x 50 (ik bereken geen naadtoeslag, dan krijgt je kussen wat volume, maar mag je natuurlijk wel doen, dan zou ik 51,50 x 51,50 doen). Dat kun je natuurlijk met patchwork doen, er dingen op appliceren, wat je wilt, daar gaat deze uitleg niet over. 
  • En knip 2 lappen 37 x50 voor de achterkant. Vouw de 50 cm kant 2x een cm terug, strijk en stik vast (met een gewone of een zigzagsteek), dan heb je je randjes afgewerkt en heb je een lap van 35 x 50. Ik naaide langs één van die randen ook nog een stukje paspel die ik over had bij een kussen, dan wordt het helemaal chique. (je moet wel op letten dat je die dan straks als eerste op de voorkant legt, anders zie je het niet)
  • Leg de voorkant met de goede kant naar boven voor je neer. Leg daarop met de goede kant naar beneden één deel van de achterkant. De 2  onafgewerkte onderkanthoeken liggen keurig op elkaar, je ziet dus nog een deel van je voorkant aan de bovenkant, die is nog onbedekt. Leg het 2e deel daarop (met de goede kant naar beneden) met de boven hoeken op elkaar. De achterkant delen overlappen elkaar dus nu ongeveer 10 com. Speld vast en...... stik rondom. Je kunt er nog een rondje achteraan zigzaggen als het een rafelig stofje is. Keer binnestebuiten, strijk en voila. 
Als je vragen hebt, of je hebt toch foto's nodig om het te kunnen visualiseren, laat het gerust weten.

Vandaag in het biologische groentepakket aardperen.... Iemand tips?


Tot gauw!


Pin It

4 opmerkingen:

SaP zei

oh zo simpel uitgelegd... ik zie het zo al voor me!
Deze ga ik onthouden!
SaP

http://sapvertelsels.blogspot.be/

Rianne van der Waals zei

Wow, wat stoer!

Mo-Ka's zei

Duidelijke uitleg, ga het uitproberen!!

Anoniem zei

These are genuinely fantastic ideas in concerning blogging.
You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.


Also visit my blog: Earn Money

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...