woensdag 9 mei 2012

maak je eigen dekbedhoes en andere nieuwtjes

Morritz (5) sleeps mostly under his sesame street duvet cover. My mom bought him a coupon of some disney-ish mowgli fabric. I didn't really like it, or know what to do with it, untill another boy came to play and made jokes about Bert & Ernie. I made him a new one (and defintely saving Bert & Ernie for Fedde (2), I love them!). I also ordered some fabrics and recieved the fabrics for the may block of the 99!


Mijn moeder kwam (op zich heel lief) aanzetten met een heel lelijk (vind ik) couponnetje met disney-achtige mowgli/jungle book stof. Ik ben niet zo erg van de bruin en terra tinten en disney dingen keur ik alleen goed als ondergoed of pyama. Anders zie ik hier niks ander meer dan Cars en spiderman. Ik wist dan ook niet zo goed wat ik met het stofje aanmoest, Morritz vond dat ik er kussens van moest maken, ik kon alleen maar vies kijken daarbij. Hij vond de stof in elk geval heel stoer... Kwijt maken was geen optie.

Morritz (5) slaapt meestal onder een bert & ernie dekbed overtrek. Maar toen kwam er een jongetjes spelen die daar grapjes over ging maken en ik wist wat ik ervan zou maken! Een stoere kleuter dekbed overtrek. Dan krijgt de stoere peuter straks de bert en ernie. Heel makkelijk om te doen. De essenties is: Je naait 2 lappen stof van 140 cm bij 200 cm aan elkaar en je laat een gat open aan de onderkant.

Uitleg Dekbed overtrek
Om dat op een beetje betaalbare en makkelijke manier te doen kocht ik voor 5 euro een dekbedoverterek (groen geruit) bij ikea en die knipte ik open (dit is 4 meter stof voor 5 euro, zo moet je het ziek). Ik heb eerst overwogen om alle naadjes los te maken, maar dat leek me meer werk dan het hele dekbed bij elkaar, dus dat heb ik weer laten varen. Ik haalde het binnenste buiten en knipte rondom het lock randje eraf.

Vervolgens heb ik zinvolle stukken uit de coupon geknipt (140x41,5) daar had ik 2 stroken van en ik knipte er 3 stroken bij van marktstofjes die ik nog had liggen van een gelijke maat. Ik gebruikte kleuren die ik wel uit het vreselijke couponnetje wilde uitlichten, om het wat frisser te maken. Die stroken lockte ik aan elkaar (naaien en dan even zigzaggen gaat net zo makkelijk) tot ik een lap van 140 bij 200 had. Je kan natuurlijk ook 2 of 10 stroken gebruiken, of vierkanten aan elkaar naaien, wat jij wil!

Die nieuwe lap van 140 x 200 legde ik met de goede kant tegen de goede kant van een helft van de dekbedovertrek. Ik lockte hem rondom (ook hier geld dat naaien en zigzaggen net zo goed gaat). Ik heb de stof bij de opening ook even gelockt (kun je ook zigzaggen) zodat hij niet gaat rafelen daar en klaar is klara!

Dekbed overtrek, zefgemaakt

En de groen geblokte achterkant van Ikea
Om het af te maken knipte ik uit het restje nog een print en die appliceerde ik op de gekochte kussensloop.


Morritz is helemaal blij!

Ik bestelde ook wat heat resistant batting. Ik kon dat elke keer niet vinden, nu wel in engeland. Iets goedkoper qua verzenden dacht ik dan Amerika. Je kunt er pannenlappen van maken, of een strijkplankhoes, een theemuts, zulk soort zaken. Ik kon het typemachine stofje en nog wat kleine dingetjes niet achterwege laten.


Ik kreeg ook de stof voor het Mei blok van the 99, we gaan weer paperpiecen. Deze keer heet het blok doublemint en ik kreeg er inderdaad mintige stofjes voor.


Tot gauw weer!Pin It

1 opmerking:

Dekbedovertrek zei

Wat creatief! Zou willen dat ik ook zo handig was. Heel mooi gedaan hoor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...