woensdag 24 oktober 2012

voor kleine en grote boekenwurmen - uitleg

I made bookmarks for Morritz's classmates. Together with something sugary they will be his birthday treat. I hope they like them. They were easy to make. the back is laminated cotton and the front a sturdy canvas. I'm giving an explanation in dutch. If you have questions, please ask. There's really not much to it! An easy gift for lots of ocasions!

Ik maakte voor Morritz om uit te delen boekenleggers. Ten eerste is lezen met je kind harstikke leuk en zouden we dat allemaal nog veel meer moeten doen, het is een goed gevoel om dat aan te moedigen. Ten tweede is het een nuttig en blijvend kado en kan ik de hoeveelheid snoepjes die daar bij moeten minimaliseren. Heel verantwoord eigenlijk! Maar het zou ook een leuk bedankje kunnen zijn voor een juf. Een leuk kadootje voor je moeder, vader, vriending die zo van lezen houdt.

Ik heb heel veel tutorials ervoor gezien van heel simpel tot heel ingewikkeld. Zie ook mijn tutorial lijst in het andere tabblad. In mijn hoofd vormde ik mijn idee op basis van alle dingen die ik zag. Het moest niet te ingewikkeld zijn, want er moesten er 20 komen binnen afzienbare tijd. Ik gebruikte tafelzeil/laminated cotton voor de achterkant en een stevige canvas voor de voorkant. Ik maakte een uitlegje, het stelt niet veel voor.




Uitleg boekenleggers:

Nodig:

  •  2 stukken stof van 18cm bij 6cm. Voor deze heb je tenminste stevige stof nemen. Ik gebruikte voor 1 kant tafelzeil/ laminated cotton, voor de andere kant een stevige canvas. Je zou ook dunnere stof kunnen nemen en dan verstevigen, maar dat heb ik niet geprobeerd.
  • Kartel schaar
  • Lintje, leuke kleur garen
  • Naaimachine
Doen:
  • Als je nog iets wilt borduren, applicaties strijken of naaien op de boekenlegger, doe dat dan nu. Ik naaide met de machine de namen (dat kan de mijne!) van de kinderen op de voorkant. 
  • Leg de 2 stukken stof met de verkeerde kanten op elkaar. Steek er een speld in om het op zijn plek te houden. 
  • Knip langs de boven rand met je kartelschaar. Steek er een dubbel gevouwen lintje tussen, laat het een stukje er in steken, zodat je hem zo mee vast naait. 
  • Naai rondom: Begin bij het reeds geknipte stuk, dan verschuift je lintje niet en daar ga je wat dichter langs de kant, na de eerste hoek ga je voetje breed verder to je weer bij het begin bent. Hecht af.
  • Knip de 3 nog niet geknipte kanten ook met de kartelschaar zonder door het stiksel te knippen.
  • Strijk hem nog even aan de niet zeil kant en..... KLAAR!
Ik stop er straks nog iets te snoepen bij en dan kan hij ze na de vakantie gaan uitdelen!

Tot gauw!
Pin It

4 opmerkingen:

TIO zei

Dit is een heel leuk ideetje!!

Unknown zei

Wat origineel! (en verantwoord..!)

Anne-Marie zei

Leuk idee voor een traktatie! Kijk je nog even op mijn blog, daar staat een 'kadootje' op je te wachten.
Fijn weekend.
Groetjes, Anne-Marie

Anoniem zei

Fastidious replies in return of this difficulty
with solid arguments and describing the whole thing about that.


Feel free to visit my blog StudioPress Outreach WordPress Theme Download

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...