zondag 2 september 2012

I did it, twice

Finished the August blocks for the 99 (Just Jack). I would like to rename them to seamripper's heaven. I was in a nasty fight with the first block. Everything that could go wrong, did. So, I did my best ripping, cursing and repairing. It looks okay if you don't look too closesly. Starting the last quarter of the block I think I found part of the reason of the mess-up: I switched the triangles in two blocks. But the second block went like a charm since I had learned from all my mistakes, still some seam ripping though. So no Union Jack quilt for me. Though they do look stunning!

Ik heb de augustus blokken voor "the 99" af! Hij heet Just Jack volgens het boek, maar ik zou de naam willen veranderen in tornmes paradijs! Ik heb een heus gevecht gehad met dit blok en een paar keer leek het of het blok zou winnen. Alles dat mis kon gaan ging mis. Dus, ik heb getornd, gevloekt en het zo goed mogelijk weer gerepareerd. Hij ziet er leuk uit, maar je moet niet te veel inzoomen (niet, dus niet stiekem wel doen!). Het blok is opgebouwd uit 4 kwarten en bij het laatste kwart kwam ik erachter dat ik de driehoeken omgeruild heb per ongeluk. Dat verklaarde in elk geval een dele van het gedoe. De 2e ging veel sneller en soepeler, maar bij elkaar ben ik dik 2 uur bezig geweest met 2 blokken. Dus.... geen hele Just Jack quilt voor mij... Jammer, ze zijn wel gaaf vind ik.

Just Jack blokken voor the 99 swap
And I finally got the logic whatchamacallit in english....(looking it up) crochet! Yeah! I was always envious of many fellow bloggers who make beautifull things in crochet. I can knit (though at a pretty straightforward level) but I just didn't get chrochet. I got books, needles, I have lots of yarn (from the knitting). And many nights I laid out all those things, after seeing a lovely tute on a blog and just didn't know how to start. Untill yesterday when I found a link to youtube! That was it for me, seeing someone do it gave me confidence to pick up the hook! I started a granny stripes blanket! You can find the pattern here and she found a lovely way to make and edge around it!

En ik heb eeeeeeindelijk de logica van haken een beetje te pakken. Ik heb al vaker gezegd dat ik met veel jaloezie naar de leuke haakprojecten op andere blogs keek. Ik kan wel breien (basic), maar hier snapte ik echt niks van. Ik heb het vaak geprobeerd, ik heb al heel lang alles in huis, maar elke keer als ik de spullen erbij pakte, een patroontje bekeek, wist ik gewoon niet hoe ik moest beginnen. Tot .... ik een link naar Youtube tegen kwam! Hoewel je een hoop instructie filmpjes hebt die zo snel gaan dat ik er bijna misselijk van werd vond ik er een, deze, die ik kon volgen. Ik heb mijn haaknaald en wat wol erbij gepakt en ben het gewoon gaan doen. Elke keer het filpje op pauze en weer door. Het worden granny stripes. Het schijnt de zelfde techniek te zijn als een basic granny square, maar dan op een rij. Lucy (engels) en Karin (nederlands) hebben daar patronen voor en Happy in Red voor een leuke rand eromheen. Dit plaatje vond ik op Karen's blog, van Lucy's deken.



Dit is mijn beginnetje en de wol die ik heb liggen, misschien nog wat kleuren aanvullen. Ik heb gewoon de babysoft van Zeeman!



Op naar het september blok en de rode olifanten voor school, anders wordt het nooit wat met mijn lijstje!

Pin It

3 opmerkingen:

atelier077 zei

Fijn om te lezen dat andere ook wel eens in gevecht zijn met hun projecten. Gelukkig kwam het goed ;) Groetjes Josine.

Ankita zei

Zo herkenbaar! Haken, dat was volledig Chinees voor mij tot voor een week. Toen kocht ik bij Kruidvat uit de rommelbak een grote bol textielwol met dikke haaknaald en sindsdien schuim ik tutorials af op youtube. Blijkt het gewoon simpel!

LOTJE zei

Zag vanmiddag al de foto van de 2 blokken, zo vrolijk! Lees nu pas het overwinningsverhaal erbij, ook mooi - fijne avond & hou je haaks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...