vrijdag 1 maart 2013

sunshine reggae - 2 little hooligans 2

Bob Marley rarely sings in my ear, I'm not a huge fan or something like that, but for some reason today he does. I think it's because the sun is shining and I'm (mentally) preparing for a short vacation in the south of france. I should be cleaning and packing, but first I'll tell you about a little finished project. I used a tutorial by 2 little hooligans. I love the name of her blog, especially since I have 2 little hooligans of my own. (2 little hooligans 2, get it? ok maybe not as funny as I thought)

The tutorial was easy to follow. I used some iron on filling instead of the terry clotch she suggests and that works fine. She calls it "organising tote bag", for me it's really a "comes in handy to organise some sewing, knitting or crochet stuff basket". What's in a name anyway. 




Bob Marley wordt bijna nooit gedraaid op de radio in mijn hoofd (hebben jullie er ook zo één? of moet ik echt naar de dokter?). Maar vandaag om de één of andere reden dus wel (Sunshine reggae). Ik denk dat het komt omdat de zon schijnt, wat kan dat schelen op een dag die niet zo soepel begint! En omdat ik me (voorlopig vooral mentaal) aan het voorbereiden ben op een korte vakantie naar zuid frankrijk. Ik zou theoretisch dan nu aan het inpakken en schoonmaken moeten zijn, omdat ik daar alleen vandaag tijd voor heb, maar ik heb mezelf beloofd dat ik daaraan begin zodra ik jullie verteld heb over een nieuw af projectje.

Ik gebruikte daarvoor een tutorial van 2 little hooligans. Wat ik een geweldige blognaam vind, niet in de laatste plaats omdat ik ook 2 kleine hooligans heb (2 little hooligans 2, is de woordgrap die ik probeerde te maken in mijn blogtitel, maar misschien moeten jullie daar niet zo hard om glimlachen als ik?).

De tutorial was duidelijk om te volgen. Ik heb alleen wat "strijk het erop" tassenvulling gebruikt in plaats van de badstof die zij daarvoor voorstelde. Zij noemt het een "organising tote bag", ik noem het een "handig mandje om naai, brei of haakspulletjes in op te ruimen of mee te nemen", maar what's in a name. Hij heeft 2 grote zijvakken aan de lange kanten en een kleiner zijvak aan de korte kant, die opgedeeld is voor pennen, haaknaalden, breinaalden, wat jij wil.

Ik gebruikte canvasachtige stof van Ikea die ik nog had liggen (lekker stevig en fleurig). Het grijze ruitje is ook gewoon stof waar ik zelf bias band van maakte. Ik had al 100 jaar een speciaal item daarvoor gekocht, maar nog nooit gebruikt). Dat was een couponnetje ook van ikea denk ik.

Ik ga er mijn hexagonnetjes in meenemen naar frankrijk denk ik! Ik maakte ook gelijk even een fotootje van de status van die hexagonnetjes, kunnen we een voor en na de vakantie foto doen, om te kijken hoeveel ik eraan heb kunnen maken!



Tot gauw!Pin It

1 opmerking:

Nynke zei

Hoi Zusje-b,

Ik volg al een tijdje blog; vind het erg leuk om te zien wat je maakt en hou ook heel erg van de frisse stofjes die je bij het quilten gebruikt! Zelf heb ik ook twee kleine hooligans, en kan dus wel lachen om je grap :)
Ennuh, bedankt voor de label tutorial!
Wees welkom op mijn blog!
Liefs Nynke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...