vrijdag 11 januari 2013

scrappy trip along!

Vergeet mijn give away niet! Zie de zijbalk!

Zo veel leuke initiatieven op het web trekken aan mij, ik heb me aan de één na de ander verbonden de laatste tijd:

  • Pile O fabric: Skill builder block of the month Prachtige moderne blokken en een kans om fmq (free motion quilten) te oefenen en quilt as you go (niet de hele deken in één keer doorquilten maar blokje voor blokje), dat laatste heb ik nooit gedaan en is al lang een wens.
  • Amy's creative side: Dancing stars quilt along Een prachtig ontwerp voor een hele quilt met 1 soort blok. Prachtig!
  • Flickr: Do good stitches: Ik stond al een poosje op de wachtlijst en ben nu "toegelaten" tot 1 van de groepen (de care circle). Ik ben "quilter", dus naast dat ik elke maand 2 blokken maak die ik opstuur naar een andere quilter, kies ik ook 2 maanden in het jaar het blok en sturen de anderen het naar mij. Ik maak er dan een quilt van en geef het aan een lokaal goed doel. Bij mij wordt dat natuurlijk Jopie's dromenquilt
  • Don't call me Betsy: Lucky stars Block of the month: Besty (die eigenlijk geen Betsy heet) stuurt elke maand een pdf voor een ster die je op papier naait (paperpiecen), ik ben daar niet zo'n held in en zou het graag beter kunnen. Bovendien deed ik ooit mijn eerste "quilt-along" voor de kaleidoscope quilt bij Betsy en dat vond ik echt een overweldigende ervaring; over de hele wereld mensen ontmoeten die aan dezelfde deken werken als jij had ik nog nooit mee gemaakt. Ik ben dus ook gewoon van de Betsy fanclub en ik steun haar initiatief graag. 
En dat terwijl de 99 bee nog loopt en de creative quilt blocks bee ook. Toen kon ik het ook niet laten om weer in te schrijven voor de 4x5 modern quiltbee waar ik al 1 1/2 jaar aan mee doen. Dus toen zei ik: nu is het echt genoeg!!

En toen kwam ik de scrappy trip along tegen, hier vind je de tutorial. Die kon ik niet weerstaan. Het is een heel simpel blok wat je maakt van restjes. En wat in meerdere patronen met geweldige effecten kan leggen. EN je hoeft er geen deken van te maken! Het kan ook een kussensloop worden, een tas, een tafellaken! Ik maakte 4 blokken en ik kan nauwelijks ophouden!

Dus nu moeten we maar creatief gaan doen. Ik kan bijvoorbeeld voor de 4x5 een blok kiezen van don't call me betsy. Of voor care circle 1 van de skill builder. Wie niet veel tijd heeft en wel veel plannen, moet slim zijn!

So many initiatives on the web caught my eye, I joined some initiatives in my sidebar. And I vowed to keep it at that. But than I automatically joined the winter quarter of the 4x5 modern quiltbee. And I couldn't help but fall in with a very big hype on the web now: the scrappy trip along. It is a real challenge to make it actually very scrappy and not to overthink it, but I love just grabbing some leftovers, cutting some strings and some mostly mindless sewing (though not to mindless). And you should see all the variations you get from the colour choices, but als form the very different layouts. Eye candy if you ask me. So check out the ever growing flickr group, the tutorial for the block is found here. Luckily I can do most of these initiatives in my own pace and maybe combine some. (perhaps chosing a star from the lucky stars bom as my block for the 4x5, or doing the dancing stars in my do good stitches month, a little creativity to still be part of all this goodness).

Wish me luck!

tot gauw!
Pin It

1 opmerking:

Anne-Marie zei

Ha, ha, je bent er maar druk mee! Gelukkig is het jaar net begonnen.
Als je nog aan iets mee wilt doen, ik heb net een verrassings-weggevertje op mijn blog gezet. Hoef je alleen maar een reactie achter te laten....
Fijne dag verder.
Groetjes, Anne-Marie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...