vrijdag 18 januari 2013

Double Dutch - flying high!

In the Netherlands (modern) quilting is not as popular as in the USA or Autsralia. So some girls decided to look up dutch girls on flickr and organise a sewing day. It was really nice to be around people who din't think your crazy if you cut up fabric and than sew it together again! We made a flickr group and are planning too organize some things together every once in a while. I also made some airplane blocks for my month in the care circle. 

In nederland is (modern) quilten niet zo populair als in andere landen, zoals bijvoorbeel de USA en australië. Hier zijn we vooral aangewezen op de virtuele wereld en het buitenland voor stofjes en uitwisseling. Maar er zijn er zeker wel een aantal in Nederland, dat kan niet anders. Dus een paar meiden hadden het idee opgevat om eens op flickr.com (een populaire foto, etc. uitwisselsite voor naaiers/quilters) te zoeken naar een stel nederlandse meiden. Ze hebben ons uitgenodigd voor een naaidag afgelopen zondag. Ik vond het superleuk om onder mensen te zijn die zulke mooie dingen maken en het niet gek vinden dat je het leuk vindt om stofjes uit te knippen en dan weer aan elkaar te naaien. Die ook bergen stof verzamelen, vinden dat je nooit genoeg dekens kan hebben, etc. We hebben lekker samen genaaid, ideeen uitgewisseld, show and tell gedaan, een mini workshopje, we hadden boeken bij ons om in te kijken en we deden een ugly fabric swap. We hebben bedacht om nog eens wat dingen met elkaar te organiseren!



Meer informatie vind je op onze nieuwe flickr groep: Double Dutch.

Ik maakte ook alvast de blokken voor de Care circle als voorbeeld. Ik gebruikte de tutorial van Badskirt die echt al heel lang op mijn todo lijst stond. Ik heb iedereen gevraagd een vrije interpretatie van een vliegtuig te maken. Die blokken sturen ze dan naar mij, ik maak er een deken van die gaat naar Jopie




Tot gauw!



Pin It

2 opmerkingen:

Anne-Marie zei

Hoi Eva-Marie, dat klinkt allemaal heel gezellig.
Met modern bedoel je ook dat er wat moderne stofjes gebruikt worden denk ik. Ik heb laatst eens op internet gezocht naar quiltstofjes/stoffenpakketjes, erg vervelend om te moeten zeggen, maar wat je dan tegenkomt vind ik allemaal erg oudbollig....
Leuk blok trouwens met dat vliegtuig. Ik moet binnenkort maar eens gaan beginnen, eerst nog eens wat stofjes inslaan (hi,hi).
Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

swiid-swiet zei

Hè, hè, eindelijk gelukt om volger te worden.
Leuk zo'n dagje met allemaal quilters, ziet er ook gezellig uit.
En dat blok met het vliegtuig beloofd wat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...