vrijdag 7 december 2012

the 99 quilt voor BroertjeB

I made a top from the blocks I received in my month of the 99 bee. I chose the envy block and used lots of greens and blues from my stash, lots of Amy butler, some michael miller and more. I used kona medium grey for the sashing. I added the same sashing I used in the blocks between the blocks so the pattern of the blocks link together. I added a strip of green and white stripes to make it long enough to cover the questbed in my sewing room, make it a cosy couch when no one is sleeping over. 

Ik heb een top gemaakt van de blokken die ik kreeg in mijn maand van de 99 bee. Ik koos een blok uit het boek dat Envy heet. Ik gebruikte allemaal blauwen en groenen die ik verzameld had, veel Amy Butler, wat Michael Miller en nog veel meer. De grijze strepen in het blok werden kona medium grey. Ik heb dezelfde strepen tussen de blokken gemaakt als in het blok zaten om het geheel met elkaar te verbinden. Aan de boven en onderkant maakte ik nog een strook groen met wit gestreept. Dat maakt hem lang genoeg (2.20) om het hele logeerbed af te dekken dat op mijn naaikamer staat. Dan maak ik er een soort loungebank van als we geen gasten hebben.

For the back I used the last of some fabric I bought in a clearance sale. I added a Pieced strip with some solids and some Amy Butler fabric on which I based the colour scheme. Just a touch of yellow to make it more exciting. 

Voor de achterkant gebruikte ik de rest van de overhemdstof die ik ooit bij een opheffingsuitverkoop voor weinig kocht. Die versiert al veel achterkanten van quilts. Het is een fijne stijve stof en het staat lekker fris vind ik. In het midden maakte ik een patchwork deel met de rest van de Amy Butler stof die de basis was voor het kleurenschema. Daarom heen nog wat effen stoffn, wat overgebleven stroken grijs en een klein knalgeeltje om het spannender te maken.

It's already basted and now ready to quilt. My hubby requested stipling. I never did a quilt this big, but let's see how that works out.

Ik heb de 3 lagen (bovenkant, vulling en onderkant) al tijdelijk aan elkaar gemaakt en hij is klaar om door te quilten. BroertjeB vroeg om vrije hand machine quilten, dat gaan we dus doen. Zo'n grote quilt heb ik nog niet eerder zo gedaan, dus best spannend, maar goed we gaan het zien!





Ben benieuwd hoe hij straks gequilt is!
Tot gauw!

Pin It

2 opmerkingen:

LOTJE zei

Echt heel mooi geworden! Goed oog voor hoe een block zo'n mooi geheel kan geven!! En ook die grijze tussenstrepen- heel prachtig geheel. Veel plezier ervan voor je broer!

Anoniem zei

I've been surfing online greater than 3 hours lately, yet I by no means found any fascinating article like yours. It's lovely price enough for
me. In my view, if all site owners and bloggers made excellent content as you probably did, the web will likely be a lot more useful
than ever before.

My blog :: laser cellulite treatment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...