vrijdag 6 juli 2012

busy busy busy - slow progress

The last weeks before everyone is off on vacation are always very busy at work. Finishing things before leaving, everybody running around. My vacation is some weeks away and I was thinking today, I wish they would leave already, so I can have a few weeks to finish my own loose ends, do some structuring and thinking. So not much sewing these days. I did finish the scarf Inge started on our girls weekend and doing some handsewing on the diamond project I started. Tonight I'll finish my own scarf and start on the charity quilt I promised Jopie. I also did some fabric sale shopping online and received lovely packages this week!


De laatste weken voor de zomervakanties losbarsten zijn altijd zo hectisch op het werk. Iedereen rent rond en wil de laatste dingen regelen. Ik ga zelf pas over een paar weken en betrapte mezelf er vandaag op dat ik dacht: Ik wilde dat jullie maar vast gingen allemaal, dan kan ik ook even mijn losse eindjes afhechten en weer eens wat nadenken en structureren in alle rust... Waarschijnlijk denk ik volgende week, waren ze maar weer terug, beetje leven in de tent, maar ja, zo gaan die dingen. Niet zo heel veel genaaid dus. Maar ik maakte wel even de sjaal af waar Inge aan begon in het meidenweekend. Ik ga vanavond die van mezelf afmaken.

Die van Inge heeft, voor de oplettende kijker veel meer bolletjesband. Die hebben we bij haar op de langer in plaats van de korte kanten gezet. Ook leuk, maar wel meer werk. Dat bolletjesband is altijd een beetje een gedoe met naaien. Het resultaat is ook weer heel leuk! Ik vind de combi van dat zeegroen met roze prachtig. (voor de mensen die nieuw invallen stoffen van Hema.nl)



Verder heb ik in de late uurtjes nog wat "diamonds" aan elkaar zitten zetten met de hand op de bank voor de quilt voor Anne. Ik heb ook mijn restjes tassen er weer bijgehaald om nieuwe te snijden, vind ik ook een heel leuk deel van het proces. Het begint wat te worden, maar komt niet op tijd af voor haar verjaardag ben ik bang... Daar moet ik in de vakantie nog even mee verder.
Lijkt het je leuk, zie de werkbeschrijving voor "english paper piecing" in de zijbalk of op de zusjeb tutorials pagina.

Ik heb ook weer wat stofjes bestelt in de sale bij Pink Castle Fabrics en de Fabricworm. De pakketjes kwamen van de week binnen, altijd weer een kadootje. Ik bestelde onder andere een kona solids" scrap pakket" en ook een organic jongens en meisjes pakketje. Je weet dan natuurlijk niet precies wat je krijgt, maar dat maakt het wel extra leuk vind ik. Je krijgt soms dingen die je zelf niet zou kiezen, maar dan toch wel heel leuk zijn!

Solids scrap pakket

Jennifer Paganelli 2x, Kokka, Rashida Colman

Jongens scrappakket, met kona, kokka, superheroes etc.

Meiden scrappakket met veel van Birch fabrics

Michales Miller, prachtige vlinders, Lotta Jansdotter,
Kokka, en weer een tekst stof, ben ik gek op.

Prachtige organische fat quarter bundel met alle kleuren stippen,
Overal een mooie aanvulling op!
Ik ga nog even aan de slag met de quilt voor het goede doel van Jopie, want daar heb ik nog niets aan gedaan!

Tot gauw!

Pin It

1 opmerking:

Inge zei

Wow, mijn sjaal ziet er fantastisch uit! Thanks zusje B!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...