zaterdag 3 maart 2012

gift for mom!

We had a wonderfull week away together in the cevennes (france). The weather helped a lot. We had at least 20 degrees celcius each day. So the boys could play outside, I could read a book on a bench in the sun in the afternoons. I'll share some more pictures on the bottom of this post.


We hebben een heerlijk weekje ertussen uit gehad in frankrijk. Het weer daar hielp wel mee, het was de hele week rond de 20 graden! Wie had dat gedacht! De jongens hebben heerlijk buiten gespeeld en ik heb af en toe heerlijk op een bankje boeken zitten lezen in de zon! Onder aan de post zal ik nog een paar foto's delen.


Now it's time to show you what I made my mother, who turned sixty last week. We were visting her house and she was there, so we got her a wonderfull french birthaday cake and gave her a bookshelf to hang in the living room of our vacation home. Books are something my mom and I both love very much. We read all english (especially historical romances, but also detectives and thrillers) books we can lay our hands on. I embroidered Cicero's line:"a room without books is like a body without a soul", it's a little crooked, but looks really handmade ;-). Is used one of her favourite Amy butler's for the back, but I should of used a special book fabric I ordered but came too late. I will make som cushions of that for her.  She really liked it. It was my first mini quilt. I dont make them often because I don't see the practical use to much. I used a wondefull tutorial form don't call me Betsy. You should check out her blog, I do it all the time. Very inspiring. 


Nu kan ik dan eindelijk laten zien wat ik voor Mama's 60e verjaardag maakte. We waren op haarverjaardag in haar huis in frankrijk en zij was er ook! We hebben dus een heerlijke franse verjaardagstaart voor haar gehaald en ik gaf haar een miniquilt met en boekenplank.


Boeken en lezen zijn een hobby die mijn moeder en ik delen. We verslinden alle (meestal engelse) boeken, die we te pakken kunnen krijgen. Ik borduurde uit de losse hand een quote van cicero onderop "a room without books is like a body without a soul". Dat werd een tikkie hobbelig, maar dat is goed voor de hand gemaakte look ;-). Ik gebruikte restjes, een stof met een houtnerf en voor de achterkant haar favoriete amy butler. De bedoeling was om een stof met boeken te gebruiken die ik speciaal bestelde, maar die was te laat binnen.
Ik gebruikte een tutorial van Don't call me Betsy. Superleuke blog die ik vaak lees!


It's also high time for new lists of things I want to make the next few months:

  • A quilt for my lovely and fierce niece Emma. I love that litlle girl who knows exactly what she wants, but is very sweet natured too. She's in a big bed now and really needs a new one, since she is now using the one I made for her new sister Merle. Her birthday is in april.
  • Also for my niece Emma and maybe if I'm on a roll for my nieces Miek and Noor princess skirts. I'm thinking of this tute from eleoleo. I bought just the right thule fabric for it!
  • A quilt for Anne. Anne is my friend Vivien's daughter. Her birthday is in the summer and she will have a new room in a new house than. I want to maker her a new quilt to go with it!
  • For Fedde's birthday I would like to make him the toddler backpack from the pattern of made by rae.
  • Morritz has been requesting another pillow
  • Pillows for my wooden couch
  • Another secret project
  • Things I'm forgetting
Het is ook hoog tijd voor een lijstje met nieuwe plannen voor de komende maanden:
  • Een quilt voor mijn nichtje Emma. Het is een heerlijk meisje met een echte eigen wil, maar toch heel lief en zorgzaam. Ze slaapt nu in een groot bed en heeft een nieuwe quilt nodig, want ze slaapt nu onder de quilt die ik maakte voor haar nieuwe zusje Merle.
  • Ook voor Emma en misschien ook wel voor mijn andere nichtjes Miek en Noor, een prinsessenrok. Ik denk aan de tutorial van Eleoleo. Ik heb de perfecte thule liggen!
  • Een wuilt voor Anne, de dochter van mijn vriendin vivien. Zij is in de zomer jarig en dan krijgt ze ook een nieuwe kamer in een nieuw huis!
  • Voor Fedde's verjaardag wil ik graag het rugzakje maken van het patroon van Made By Rae.
  • Morritz heeft nog een kussen aangevraagd. Deze maakte ik al voor hem.
  • Kussens voor op de houten bank van broertje B
  • Nog een geheim project
  • De 100 dingen die ik nu vergeet!
Genoeg te doen dus, tot gauw!

Samen in de draaimolen

Our house "la garrigue"

At the beach Pavalas-les-flots

wow

Pin It

4 opmerkingen:

Nienke zei

Prachtige strandfoto's!
Ik wil ook !

Kris zei

Ook een prachtig cadeau voor je mamma! Van harte!

Bij Saab zei

Heerlijk zo'n weekje weg!
En even op deze manier:
je hebt een award gekregen.
Zie hier:
http://bijsaab.blogspot.com/2012/02/award.html
Fijne avond nog!
Groetjes Sabrina van BijSaab

tante b zei

ha eva, wat een beeldig cadeau voor je mam. ze was er vast heel blij mee? en wat een geweldige foto's weer van die 2 mannetjes. liefs, tante b

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...