zondag 20 november 2011

Fedde plus quilt & Ipad hoes met rits

Now my nieces quilts are done, I quickly started a project for my youngest son. I want to give it to him for christmas. I made him a quilt for his crib, but it doesn't quite fit his cot. And it's getting colder. He sleeps in a sleeping in a sleeping bag, but some nights when it's cold an extra blanky would keep him snug. I've been collecting fabrics for it for like forever and it was nice to dig in. I decided on a plus quilt, but a different pattern I made my niece. I searched the internet for a tutorial and there were several. I picked this one from "for the love of george". It isn't so much a tutorial as a lay out. I took my cutting mat and fabrics downstairs so I could cut while making puzzles or building towers. This morning I laid it out on the flour. The colours are really working I think. All kinds of grens blues and grays. Some cars, differents stars and elephants. Which is nice for he can make the sound now (sooo cute).


Nu de quilts voor mijn nichtjes af zijn, ben ik gauw begonnen aan een quilt voor Fedde die ik hem met kerst wil geven. Ik heb wel een wiegquiltje voor hem gemaakt, maar die is eigenlijk te klein voor zijn ledikant. Hij slaapt natuurlijk nog in een slaapzak (hij is anderhalf) maar het is best koud soms. Dus een extra dekentje is dan lekker. Ik ben al tijden stofjes aan het verzamelen voor hem en het was heerlijk om ze allemaal uit te leggen en kleuren te kiezen. Misschien wel het leukste deel van het maken van een quilt. Ik heb gekozen voor een plusquilt, maar anders dan die van Merle. Ik heb op het internet een tutorial opgezocht. Er waren er meerdere, maar ik koos deze van "for the love of George", want die had ongeveer de juiste maat. Het is eigenlijk meer een patroon dan een tutorial. Ik nam mijn snijmat en stofjes mee naar beneden en sneed tussen het puzzelen en torens bouwen af en toe een paar stofjes. Alles bij elkaar was ik vanochtend klaar en heb ik hem uitgelegd op de vloer. De kleuren zijn echt leuk denk ik. Allerlei groenen, blauwen en grijzen. Auto's verschillende sterren, ruiten en olifanten (hij maakt een soort geluid nu als je zegt wat doet een olifant, zo schattig).

lay out plus quilt Fedde

Plus quilt Fedde
I made my friend Inge an iPad sleeve with a zipper with a tutorial from Freckled Whimsy. It was easy to follow and it turned out nice. I used some echino scraps and some thick unbleached neutral cotton. The pink lining really made it work. I put it in her mailbox for when she returns from Barcelona ( so jealous).


Ik maakte voor Inge's verjaardag een iPad sleeve met rits van deze tutorial. Hij lukte goed en het was makkelijk te volgen. Ik gebruikte wat echino scraps en dikke ongebleekte katoen. De roze voering maakt het echt af vind ik.



Tot gauwPin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...