donderdag 20 oktober 2011

Morritz 5 jaar & nieuwe gevoerde knikkerzak tutorial!

My son turned 5 today. Officially a big boy. I've been reliving memories of his birth for a few days. Am I nostalgic, or does every mom do that around their children's birthdays? He got a lego train. He (and his father) are ecstatic and have been building all morning. Now it's riding through our living room. I saw a chance and sneaked of to my sewing room. In school he will treat homemade sacs for marbles. I'v finished 4, 16 to go! I've made a tutorial if your inspired. It's in dutch, but if you want I can do some translating!

Morritz 5! Nu is hij echt groot... Ik herleef al dagen herinneringen van zijn geboorte (die duurde ook dagen, vandaar). Ben ik nostalgisch, of doet iedere moeder dat rond de verjaardagen van hun kinderen?
Hij kreeg een lego trein. Hij (en zijn vader) zijn uit hun dak en zijn al de hele ochtend aan het bouwen. Nu rijdt de trein door de woonkamer. Ik zag een kans en sneakte naar boven, om nog wat meer knikkerzakken te naaien. Die gaat hij dinsdag uitdelen op school, met knikkers er in en wat lekkers. De tutorial voor uitdeelzakjes die ik maakte, is niet gevoerd en denk ik als echte knikkerzak niet sterk genoeg. Ik maakte een gevoerde versie. En ik maakte er weer een tutorial bij, voor de liefhebber! Mijn ervaring is dat kinderen niet genoeg zakjes, tasjes doosjes kunnen hebben om hun schatten in te bewaren en mee te slepen. Morritz heeft ze voor auto's, steentjes, schelpen.... En nu dus voor knikkers.

Zelf maken, gevoerde knikkerzakken

Zelf maken, gevoerde knikkerzakken

Zelf maken, gevoerde knikkerzakken
Ik heb er 4 gemaakt maar nog 16 te gaan. Ze liggen wel al gesneden klaar, dus ik kan doorwerken. Ik maakte ze van allerlei lapjes en couponnen (ruimt ook lekker op). Ik kocht de linten een keer in de aanbieding bij de kruidvat in pakketjes. Ik heb ze wel allemaal verschillend gemaakt (andere voering, lintje, buitenkant, etc.) en er zijn meiden (dat zijn deze) en jongens versies. Ik bestelde hier strijkletters, van ieder kind de eerste letter van zijn/haar naam. Meiden fluor rose, jongens fluor groen. 

Vanochtend de trein uitpakken

De jarige job

Pin It

5 opmerkingen:

Marina zei

Gefeliciteerd met u jarige, ik mijmer ook bij mijn jarigen, zelfs na 20 jaar.
En niets zo leuk als een zelfgemaakte traktatie!
:0) en dat van de man die al even gretig meespeelt is herkenbaar. De oudste kreeg eens een auto op afstandsbediening omdat papa die de max vond, uren heeft papa er mee gespeeld en het kind, die vond er niks aan. volgens mij had ook liever lego gehad :0)

Katja (@Yane) zei

Wat een leuke traktaties heb jij gemaakt! Die knikkerzakjes zullen gegarandeerd in de smaak vallen!
En hiep hiep hoera voor de jarige!

Anne-Marie zei

Hoi Evamarie, heb precies hetzelfde, mijn zoontje werd afgelopen zomer ook 5 jaar. Ik vind het echt een heel verschil met 4. Leuk idee trouwens om knikkerzakken als traktatie te doen. Ik ga het onthouden voor als hij 6 wordt. Hij is ook komend jaar weer de laatste die gaat trakteren (is in de eerste week vd zomervakantie jarig), dus leuk voor in de vakantie.
Groetjes, Anne-Marie

Anne-Marie zei

Ach nou vergeet ik het belangrijkste: Van harte gefeliciteerd met je zoon! (tsja, even weer in gedachten verzonken...)
Groetjes

Kathinca zei

Wat worden ze snel groot he? Leuk te lezen dat sommige dingen niet veranderen. Toen ik 5 was begon knikkerseizoen ook in de herfst. We speelden allemaal vals als we er mee weg konden komen ... gebeurd dat ook nog steeds?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...