zondag 10 juli 2011

zusje van zusje b

Afspraak is afspraak. Voordat grote zus b weer terug is van vakantie, plaats ook ik nog een berichtje het zusjeb-blog. De afgelopen weken heb ik eigenlijk weinig achter de naaimachine gezeten. Ik ben vooral bezig geweest met heel hard nadenken over kleuren, online en offline stofjes zoeken en nog meer nadenken over kleurencombinaties. We hebben nog even de tijd, maar over een maand of 3 moet de babykamer wel helemaal klaar zijn natuurlijk.
De basis is er: een ruimte, meubeltjes en al flink wat kleertjes voor in de kastjes, maar hoe nu verder? Gaan we voor zoet roze of stoer rood, of een heel andere kleur? Bloemetjes en vogels of mooie retro stoffen? Ik vind het maar ingewikkeld, ik kan nog geen keuze maken.

Afgelopen week heb ik mijn laatste naailes gehad voor het zomerreces. Sinds een jaar hebben we een gezellig naaiclubje met 2 nichtjes en een vriendinnetje. Hartstikke gezellig en leuk. Kleding naaien had ik nooit eerder gedaan en vind ik best wel moeilijk. Het is zo precies. Ik hou meer van grote stappen snel thuis. Maar goed, ik leer dus veel!
Afgelopen week heb ik flink wat projecten af kunnen ronden. Het resultaat:  
1. een broek korter gemaakt: die lag pas een jaar afgespeld en wel in mijn 'to-do-mand'. Mijn vriend wist niet meer dat hij die broek nog had! 
2. en deze lange blouse / tuniek is afgewerkt: een beetje op de groei gemaakt, zodat ik 'm de komende zomermaanden gewoon aan kan.




















Van onze quiltjuf leerden zusje b en ik deze fijne mandjes maken. Het blijkt een onmisbaar item bij onze naailessen!



Ik duik nog even het web op voor inspiratie. Valerie



Pin It

3 opmerkingen:

marjan zei

he val, goeie blouse! ben heel benieuwd wat voor kleuren je kiest! kan ik de eerste poppenoutfit daarop aanpassen haha! niet te lang meer wachten he, de weken/maanden vliegen om! liefs, marjan

marjan zei

bey the way: ik heb een poos terug zo'n naaimandje en speldenkussen van jullie gekregen. zwart/wit natuurlijk. ben er reuze blij mee, handy, very, very handy!

Inge zei

Leuk geschreven Val!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...