woensdag 20 juli 2011

Goed Bezig

Goed bezig met allerlei dingen, behalve naaien en bloggen. Ik heb normaal gesproken wat hulp in huis, omdat mijn vriend en ik alletwee bijna fulltime werken. Maar ja, die zijn op vakantie.... Gisteravond de strijk bijgewerkt, vanochtend het huis gedaan en boodschappen gehaald. Pffff, ff wennen weer, maar ja, het geeft wel voldoening! Van het weekend de voortuin weer een beetje gefatsoeneerd. Die was tijdens de vakantie een soort geëxplodeerd. En ook nog het foto plakken helemaal bijgewerkt voor de jongens!

I made myself useful in house and garden work (believe me, it was nessecary) and not so much blogging and sewing.

Wat ik wel heb gedaan. Ik heb de top voor de kaleidoscope in elkaar gezet. Ik moet er bij zeggen dat mijn "trademark" (ik probeer het mar positief te bekijken) ondanks heel veel extra aandacht wel te vinden is. Er zijn weinig naadjes en hoekjes die precies aansluiten. )&*$# Bovendien heb ik op zitten letten hoe de hoeken qua kleur bij elkaar kwamen, maar niet wat dat met de rest van de verdeling van de stoffen ging. Ik ga dus nog wel een paar blokken omwisselen denk ik.

I did finish the top of the kaleidoscope. My "trademark" (non matching corners) is visible for the observing eye... ^&(^$%$Y&*  I was only paying attention to the fabrics meeting in the corners and not to the rest, so I think I will switch some blocks to get a more even layaout.


Kaleidoscope quilt top, crib quilt for my sister Valerie's baby
s'Avonds voor de televisie (deel 2 van Soprano's gister afgekeken) doe ik elke keer wat aan de hexagons. Langzaam maar bevredigend.


At night I have worked on the hexagons.


Hexagons from scraps.
Ik heb weer zo'n periode dat ik 1000 leuke dingen tegen kom op internet en de ideeën door mijn hoofd blijven schieten. Het effect is vaak dat ik droom, dingen oppak en weer neerleg en eigenlijk nergens toe kom of echt aan begin. Tijd dus voor een verlanglijstje met wat prioriteiten. (het lijkt mijn werk wel (-:)


  • Tas voor vriendin (deadline verjaardag augustus), ik denk aan de amsterdamtas van Eleoleo, maar ben er nog niet uit.
  • Jurkjes voor de baby's van mijn zusjes (patroon van van katoen) deadline, kerst ofzo
  • Kaleidoscope quilt afmaken voor baby Valerie (deadline oktober, dan komt de baby, maar de quilt-along loopt eerder af, misschien verjaardag van Valerie, 9 september)
  • Quilt voor de baby van Lenore maken. (ik denk aan plus quilt, zie maak verlanglijstje in zijbalk)
  • Sneeuwbalquilt afmaken, geen deadline
  • Laatste kussen voor op de bank afmaken.
  • Hexagons ....
  • Een etui of iets voor de verjaardag van Marijn (eind augustus) en van Noor (begin September)
  • Een "tent voor Morritz zijn bed" maken van Carsstof. In elk geval voor zijn verjaardag in oktober.
  • Een baby kadootje voor een collega/vriend van mij en nieuw achterneefje en nichtje.
  • Farmers wife sampler quilt starten.

In ieder geval lekker om het allemaal eens op een rij te hebben. Nu weet ik nog niet waar te beginnen. Eerste maar de hexagons, het laatste kussen en de sneeuwballen afmaken. Dan kan ik weer verder denken!

Lots of ideas in my head. It helps to write them down and choose some to start with.


Maar ja, dan hebben we ook nog dit, zoek de planttafel.

Zoek de planttafel.....
Tot gauw!

Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...