zondag 6 maart 2011

Robot-kussen & pappa verjaardag


Zelfgemaakt Robot kussen voor Morritz
We zijn al de hele ochtend druk in de weer. Vanmiddag viert Alexander zijn verjaardag met wat familie vrienden en collega's. We zijn de keuken ingedoken. Alexander heeft 2 soorten gehaktballetjes gemaakt en 2 soorten mini-calzones. Ik heb, met mijn geweldige hulp Morritz (vooral heel goed in mixen en proeven), een kwarktaart gemaakt en rocky road van Nigella Lawson. Voor degenen die dat ook eens willen maken; golden syrup kun je bij de Coop in mariahoeve kopen. En online vond ik dit adres. Voor Nigella's recepten heb je vaker echte engelse dingen nodig, zoals dubbelkoolzure soda. Die koop je daar ook.
Rocky Road, Nigella Lawson; de visjes versie

Rocky Road, Nigella Lawson; de visjes versie

De visjes kocht ik een keer bij habitat. Geweldige winkel, helaaaas niet in Nederland (maar wel in Antwerpen of Lille voor de eche liefhebbers). Het zijn eigenlijk receptkaarthoudertjes, maar ik gebruik ze voor allerlei decoratieve doeleinden. Vanmiddag nog even rauwkost snijden met dip en Alexander gaat nog even turks brood halen. Gister op de markt in leiden allerlei lekkere smeerseltjes voor het brood gekocht. Aioli, tzaziki, tapenade, en een soort feta-creme met pepadew. Als het dan nog niet genoeg is dan trekken we de chips open of gaan we loempiaatjes frituren!

Ik maakte gister het robotkussen voor Morritz af. De voorkant patchworkte ik in elkaar met in het midden een paneel met strijkvelours. Ik gaf hem aan Morritz: Leuk! Maar mam ik heb toch al een kussen? Toen ik gisteravond thuis kwam lag hij heel lief te slapen met zijn hoofd tussen zijn gewone kussen en het robotkussen.


Zelfgemaakt Robot kussen voor Morritz


Ik had eerder beloofd om de hotelsluiting voor een kussen een keer in een tutorial te zetten. Ik heb de foto's gemaakt dus die gaat gauw volgen. Ik gebruikte superleuke stof van Kokka (japans) die bij fabricworm bestelde.
Oh ja en het Robotcakje van gister viel ook erg in de smaak!


Morritz en zijn robot cupcake



Pin It

1 opmerking:

Weaveron Textile zei

Fabric consumption is increasing in everyday life which is why I love fabric...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...