zondag 13 maart 2011

8 days a week, I love you

Voor mijn kleinste man heb ik wat effen t-shirtjes gekocht bij de zeeman. (daar kan ik ze echt niet voor maken, stel ik zou het kunnen) Ik ben begonnen met het opleuken van die t-shirts. Mijn Alexander en ik houden van allerlei muziek, maar de beatles zijn voor ons speciaal. Ik ben er mee opgegroeid, mijn vader is groot fan. Dus het eerste t-shirt werd een beatle-tshirt.

Ik heb de afbeelding geprint op freezer papier. Ik kan namelijk slecht tekenen, het idee er van is dat je gewoon leuke kleurplaten of andere leuke afbeeldingen googled, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil. Het printen doe je gewoon door een stuk freezer papier op A4 formaat te knippen en te printen (op de "papier" kant) in je inktjet.
Freezer papier is een soort bakpapier, maar dan anders. In Amerika koop je het bij de supermarkt. Volgens mij wordt het daar meer verkocht aan crafters dan aan mensen die er daadwerkelijk iets huishoudelijks mee gaan doen. Je kan er mee appliqueren, stencilen (wat ik heb gedaan), je kan het zo gek niet bedenken. Je moet het hebben is de conclusie. En met 1 rol kun je je hele leven doen denk ik. In nederland is het lastiger te krijgen. Ik kocht het bij the woolbag in rijswijk (ook online shop). In Nederland is het wel prijziger, maar om dat nou in amerika te bestellen ....
Er zijn veel tutorials voor freezer paper stencilen. Ik heb altijd veel aan die van MADE, wat zowiezo een geweldige site is om regelmatig te bekijken.

Ik heb de beatle hoofden dus uitgesneden en het freezer papier op het t-shirt gestreken. Met een kwastje en textielverf van de Pippoos kleurde ik de uitsnedes in. Het resultaat was leuk, maar Alexander zei, als je het niet weet zie je niet dat het de beatles zijn.... Dus uit glitterfolie die ik had liggen van van Marieke heb ik de letters geknipt en expres een beetje speels erop gestreken. Hij is leuk geworden toch? Kan mijn kleine man van de zomer lekker mee showen!


freezer paper stencil beatles t-shirt Fedde
freezer paper stencil beatles t-shirt Fedde



freezer paper stencil beatles t-shirt Fedde
Fedde en opa Peter/Snor/Beatles. Uit lunchen voor zijn 61e verjaardag!
Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...